Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA)

Gezocht: Een resultaatgerichte Buitengewoon Opsporingsambtenaar!
De functie
Samen met een collega Buitengewoon Opsporingsambtenaar (BOA) en de adviseur Handhaving en Veiligheid zorg je voor handhaving in de openbare ruimte. Als BOA oefen je toezicht uit op naleving van onder anderen de Algemene Plaatselijke Verordening (APV), de Wegenverkeerswet en de Drank- en Horecawet. Daarnaast hou je je bezig met onderwerpen zoals arbeidsmigranten, evenementen en het sluiten van drugspanden.
Waar ga je je verder mee bezig houden?
Ook zorg je, waar nodig, dat eventueel geconstateerde overtredingen ongedaan gemaakt worden. Je stimuleert en bewaakt het gewenst (maatschappelijk) gedrag in de openbare ruimte. Je draagt daarmee bij aan de leefbaarheid in onze gemeente. Uiteraard hou je je ogen en oren open en signaleer en meld je zaken die niet binnen jouw vakgebied vallen bij collega’s. Daarnaast wordt er ook veel samengewerkt met andere ketenpartners en is er een goede samenwerking met de politie.
Samen zetten wij menskracht en middelen in ter verhoging van de veiligheid, gezondheid, leefbaarheid en orde in de stad. We handelen daarbij integer, herkenbaar en gezaghebbend.
Over de organisatie en het team
Waar kom je werken?
De gemeente Maasdriel ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden voor bedrijvigheid en voor landelijk wonen op korte afstand van diverse grote steden. De gemeente is op 1 januari 1999 ontstaan door een samenvoeging van de gemeenten Ammerzoden, Hedel, Heerewaarden, Maasdriel en Rossum. Het omvat sindsdien 11 mooie dorpen, met elk zijn eigen karakteristieken en geschiedenis. De gemeente Maasdriel telt ongeveer 25.000 inwoners. Met ruim 2.300 kleine en grote (innovatieve) bedrijven is Maasdriel met recht een ondernemende gemeente te noemen.
‘No nonsense’ en hard werken om onze doelen te behalen; dat is wat de gemeente Maasdriel kenmerkt. Samen met onze collega’s, maar ook met de inwoners, ondernemers en andere partners. Het is soms spannend om in het politieke krachtenveld te opereren en successen te behalen. Dat vraagt om goede voorbereiding, creativiteit en slim meebewegen. Binnen de organisatie heerst een gezellige en informele sfeer, waarbij een veilig gevoel en ruimte voor ontwikkeling belangrijk zijn. Onze ambitie is om midden in de samenleving te staan en een goede relatie en samenwerking aan te gaan met onze ondernemers en inwoners. Deel jij deze ambitie ook? Ontdek jouw mogelijkheden en ga de uitdaging met ons aan!
Het team Publieke Dienstverlening is één van de vijf teams en telt 28 medewerkers. Het team bestaat uit het cluster Klantcontact, cluster Burgerzaken, Cluster Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving (VTH) en cluster Communicatie. Voor het cluster VTH zoeken wij jou, een BOA in hart en nieren!
Jouw profiel
Wat verwachten we van jou?
Om deze taken goed uit te voeren zijn wij op zoek naar een sterke persoonlijkheid met het volgende profiel:
- Je hebt een MBO+ werk- en denkniveau en een opleiding op minimaal MBO-3 niveau, bij voorkeur Handhaver Toezicht en Veiligheid;
- Je bent in het bezit van een geldig BOA diploma (Domein I), inclusief een bewijs van goed gedrag;
- Je bent bij voorkeur in het bezit van een RTGB-, Alcoholwet en EHBO diploma;
- Je bent in het bezit van rijbewijs B;
- Je bent flexibel (inzetbaar voor dag-, avond-, en weekenddiensten), integer, klantgericht en representatief;
- Je kunt goed omgaan met de reacties van het publiek. Jouw houding en communicatie is erop gericht om problemen te voorkomen of op te lossen. Je kunt daadkrachtig optreden wanneer dat nodig is en durft een stap naar voren te zetten;
- Je beschikt over voldoende stevigheid in woord en daad, met inzicht in conflictsituaties;
- Je vind het leuk om in een team te werken en bent een teamplayer;
- Je hebt ervaring met het opstellen van rapportages. Je bent hier ook goed in.
Arbeidsvoorwaarden
Waar kun je op rekenen?
Naast een marktconform salaris schaal 7, maximaal €3.301,-, (fulltime), ontvang je jaarlijks 17,05% Individueel Keuzebudget. Ook krijg je een mobiele telefoon. Wij kennen een uitstekend pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals reiskostenvergoeding woon-werkverkeer/thuiswerkvergoeding, variabele werktijden en studiemogelijkheden. Wij werken (veelal) digitaal en daar waar je nodig bent. Vanuit huis, op locatie of het gemeentekantoor. Werk je op kantoor, dan is er voldoende gratis parkeergelegenheid.
Meer informatie
Wil je meer weten?
Kijk eens op onze website https://www.werkenbijgemeentemaasdriel.nl voor meer informatie over het werken in onze gemeente. Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Stefan de Croon, teammanager. Te bereiken via telefoonnummer 0418 638 475 of via e-mailadres s.decroon@maasdriel.nl. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met onze recruiter Diana Driehuis op 06-23026940 of via ddriehuis@bommelerwaard.nl.
Ligt hier voor jou een uitdaging?
Maak dan je enthousiasme kenbaar en stuur je sollicitatie (motivatie & CV).
Kom werken in Maasdriel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Maasdriel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Maasdriel
‘No nonsense’ en hard werken om onze doelen te behalen; dat is wat de gemeente Maasdriel kenmerkt. Samen met onze collega’s, maar ook met de inwoners, ondernemers en andere gemeenten. Het is soms spannend om in het politieke krachtenveld te opereren en successen te behalen. Dat vraagt om goede voorbereiding, creativiteit en slim meebewegen. Ontdek jouw mogelijkheden en ga de uitdaging met ons aan!
Over gemeente Maasdriel
De gemeente Maasdriel in de Bommelerwaard is een gemeente met 25.000 inwoners. We zijn trots op ons prachtige rivierenlandschap en onze 11 karaktervolle dorpen. We zetten ons continu in om de leefbaarheid in onze gemeente te verbeteren. Dit doen wij samen met burgers, ondernemers en andere verbonden partijen. De ongeveer 160 vaste medewerkers werken vanuit Kerkdriel en Hedel. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. De gemeente is volop in ontwikkeling. Met onze loyale medewerkers en een gezonde financiële positie kijken we vol vertrouwen uit naar een solide toekomst.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.