Junior beleidsmedewerker wonen

Bouw jij mee aan het wonen in de gemeente Zaltbommel?
De functie
Waar ga jij je mee bezig houden?
Als junior beleidsmedewerker werk je samen met de beleidsmedewerker wonen en de programmamanager opgave wonen aan het ontwikkelen en uitvoeren van het beleid op het gebied van wonen. We gaan je leren hoe je als jr. beleidsmedewerker werkt, ben je ondersteunend aan de collega’s en werk je mee aan de brede woonopgave van de gemeente. Denk bijvoorbeeld aan beleid voor woningtransformatie, betaalbaar houden van koop- en huurwoningen, Woondeal Rivierenland en de spreidingswet. Het is een nieuwe functie waarin je alle ruimte krijgt om te pionieren, te leren en jezelf te ontwikkelen. Specifieke taken zijn:
- Het mee ontwikkelen van beleid voor wonen
- Ondersteunen bij de spreidingswet en volkshuisvesting
- Een bijdrage leveren aan het splitsingsbeleid
- Het zelfstandig oppakken van kleinere dossiers
- Voorbereiden van het overleg met bestuurders
- Schriftelijke raadsvragen beantwoorden
- Verslaglegging en planning
Over de organisatie
Waar kom je werken?
In een open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. Wij kennen weinig hiërarchie en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over elf dorpen. De ongeveer 160 vaste werknemers werken vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel en de gemeentewerf. Wij vinden onderling contact, ook buiten de inhoud om, belangrijk. En dat stimuleren we. Ontdek nu jouw mogelijkheden bij de gemeente Zaltbommel!
Het team
Het team Planvorming en Beleid is een nieuw team en daarmee volop in ontwikkeling! Met 15 bevlogen professionals werken we aan uitdagende en veelzijdige vraagstukken die de toekomst van onze gemeente vormgeven: van ruimtelijke ordening (Omgevingswet tot wonen), cultuurhistorie, stedenbouw, economie tot recreatie en toerisme. Met onze visie en expertise creëren we duurzame oplossingen die onze leefomgeving blijvend verbeteren!
Jouw profiel
Wat verwachten we van jou?
- Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau
- Je bent een generalist, maar wel bereid om zich vast te kunnen bijten in onderwerpen
- Je bent een teamspeler en kan integraal kan werken met een proactieve houding en je bent leergierig
- Je zorgt voor rust en overzicht en je vindt het leuk om structuur aan te brengen
- Je hebt bestuurlijke sensitiviteit of bent bereid dit te ontwikkelen
- Je hebt een open-mind en komt met creatieve alternatieven
- Je bent maatschappelijk betrokken en weet waarvoor je werkt
- Lef, samenwerken en trots zijn waarden waar jij je helemaal in herkent!
- Je bent gedreven om steeds het beste uit jezelf en je werk te halen en staat altijd open voor groei en ontwikkeling
- Humor en werkplezier
Arbeidsvoorwaarden
Waar kun je op rekenen?
Naast een marktconform salaris, schaal 9, maximaal € 4.811,- bruto (fulltime), ontvang je jaarlijks 17,05% Individueel Keuzebudget en maandelijks reiskostenvergoeding voor woon-werkverkeer. Heb je al enige jaren aantoonbare ervaring dan is een schaal 10, maximaal € 5.313,- (fulltime) mogelijk. Je krijgt een mobiele telefoon en laptop om fijn te kunnen werken inbruikleen. Wil jij je persoonlijk blijven ontwikkelen? Top! Dit stimuleren wij door het aanbieden van verschillende studiemogelijkheden.
Werk waar en wanneer je nodig bent, op kantoor of thuis, door het digitaal werken is er veel mogelijk. Uiteraard wel gezellig en goed om regelmatig je collega’s te zien en dus op kantoor te werken. Woon je dichtbij? Kom lekker op de fiets. Als je verder weg woont hebben wij een station dichtbij en een fietsenstalling voor je station fiets. Met de auto kan natuurlijk ook, dan is er voldoende parkeergelegenheid aan de overkant van het gemeentekantoor.
Meer informatie
Wil je meer weten?
Kijk eens op onze website https://www.werkenbijgemeentezaltbommel.nl/ voor meer informatie over het werken in onze gemeente. Wil je meer weten over de functie? Neem dan contact op met Gaby Naumann, teammanager Veiligheid, Duurzaamheid en Planvorming en beleid. te bereiken via telefoonnummer 06 21 68 56 42 of via gnaumann@zaltbommel.nl. Heb je vragen over de procedure? Neem dan contact op met Diana Driehuis, recruiter a.i. op 06 23 02 69 40 of via ddriehuis@bommelerwaard.nl.
Ligt hier voor jou een uitdaging?
Herken jij je in deze omschrijving? Dan ben jij de persoon die we zoeken! Maak dan je enthousiasme kenbaar en solliciteer (motivatie & CV) uiterlijk op 18 december a.s.
De gesprekken vinden plaats op 23 december a.s. in de ochtend. Hou hier alvast rekening mee in je agenda.
Kom werken in Zaltbommel!
Reageer vandaag
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en heb je interesse, vragen, of wil je direct solliciteren?
Meer informatie over deze vacature?
Neem contact op met Diana Driehuis van Gemeente Zaltbommel
Gerelateerde vacatures
Over de organisatie

Over de organisatie
Werken bij gemeente Zaltbommel
Open werksfeer, goed bereikbaar en uitstekende arbeidsvoorwaarden. Dat is werken bij de gemeente Zaltbommel in een notendop. Wij kennen weinig hiërarchie en iedereen loopt bij elkaar naar binnen. Het gemeentekantoor staat vlak naast de A2 en er is een rechtstreekse treinverbinding vanuit Utrecht en Den Bosch. Tel daar nog een gratis parkeerplek voor de deur bij op en je hebt het recept voor een ideale werkomgeving.
Over de gemeente Zaltbommel
De gemeente Zaltbommel ligt naast de A2, vlakbij Den Bosch en maar 30 minuten van Utrecht. Naast de historische (binnen)stad Zaltbommel is er het buitengebied dat verdeeld is over 11 dorpen. De ongeveer 160 vaste werknemers werken vanuit het gemeentekantoor in Zaltbommel en de gemeentewerf. Het dagelijks onderlinge contact buiten het inhoudelijke werk is goed. Daarnaast zijn er groepen op basis van gezamenlijke interesses, zoals ‘The young ones’. Dit is een groep jonge collega’s die samenkomen om hun ervaringen bij de gemeente Zaltbommel te delen.
Samen werken voor de Bommelerwaardse samenleving
In de Bommelerwaard werkt de gemeente Zaltbommel nauw samen met de gemeente Maasdriel. Zij worden ondersteund door de Bedrijfsvoeringseenheid Bommelerwaard (BVEB), die voor beide gemeenten verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringstaken op het gebied van financiën, informatisering en automatisering, juridische zaken en human resource management. Aan de basis van de samenwerking staan de ‘Bommelerwaarden’; trots, lef en samen.